freya
Registratiedatum: 04-03-12 Aantal berichten: 128
 | Onderwerp: Re: Vaticaan zegt dat Jezus ook buitenaardsen zal leiden do maa 22, 2012 7:20 pm | |
| | Jerke schreef: | Ja, mee eens. Het Johannesevangelie is veel meer een soort 'gechanneld' evangelie, heb ik altijd het idee. Klinkt wat gek, maar ik bedoel: als je de andere drie, die van Marcus, Lucas en Matteus bekijkt, dan is dat vaak het levensverhaal van Jezus, tenminste in de drie jaar of zo dat hij in Palestina werkzaam was in de openbaarheid. Er wordt vaak verteld wat hij deed en meemaakte. Het Johannesevangelie is veel meer een 'boodschap', soort van in trance gegeven zelfs. De Christus spreekt door Jezus daar. Daardoor zie ik veel meer de Christus die spreekt ipv puur en alleen de persoon Jezus. De Christus die Jezus liet zien in zijn leven: een groter wezen dan de mens Jezus alleen. |
Ik ken de evangeliën niet zo goed meer (ik beken, haha). Dus ik kan moeilijk vergelijken welke in mijn optiek nu min of meer gechanneld zijn of niet. Sowieso geloof ik dat vele Meesters a.h.w. een soort doorgeefluik waren van de Ene Geest om hun boodschap op aarde bekend te maken. Zodat de mensheid weer een stukje verder kon komen. Vooral de gnostische geschriften en met name het evangelie van Thomas vind ik heel bijzonder. Dat heb ik recentelijk nog gelezen. Er staan diepe wijsheden in. Voor mij maakt het persoonlijk niet zo uit waar boodschappen nu vandaan komen. Zoals eerder gezegd gaat het mij om de woorden zelf. Volgens mij zijn we misschien allemaal wel eens een "channel" als we dingen zeggen of schrijven waarvan je later kunt denken: hoe kwam ik daar in godsnaam op? Ikzelf ken die ervaring wel als ik later teksten teruglees. Het kan vooral gebeuren als ik m'n verstand op nul zet en voor de vuist weg schrijf. _________________ Een voorliefde voor de waarheid tegen elke prijs is een hartstocht die niets en niemand spaart (Albert Camus)
|
|
freya
Registratiedatum: 04-03-12 Aantal berichten: 128
 | Onderwerp: Re: Vaticaan zegt dat Jezus ook buitenaardsen zal leiden do maa 22, 2012 7:21 pm | |
| | Maire schreef: | Ik vind jullie reactie's heel erg mooi.....
Zelf ben ik niet kerkelijk opgevoedt.....ben niet bekend met de evangelie's zoals jullie die noemen.....
Wel ben ik bekend met mijn eigen ervaringen en de gechannelde gesprekken die ik hierin heb gehad......
Omdat ik de evangelie's niet ken vind ik het moeilijk te reageren.
|
Nou dat geeft toch niets Maire. Jij bent weer een channel voor andere kanalen! _________________ Een voorliefde voor de waarheid tegen elke prijs is een hartstocht die niets en niemand spaart (Albert Camus)
|
|
Maire Admin

Registratiedatum: 07-01-12 Woonplaats: Houten Leeftijd: 55 Aantal berichten: 336
 | Onderwerp: Re: Vaticaan zegt dat Jezus ook buitenaardsen zal leiden do maa 22, 2012 7:56 pm | |
| Zo is het absoluut Freya....! _________________ سيكون هناك دائما يوم جديد......
|
|